„Attīstošās nodarbības bērniem”
Darba forma:
Individuālas nodarbības vienu reizi nedēļā, patstāvīgs darbs mājās (izmantojot darba didaktiskos materiālus). Nodarbības notiek latviešu un krievu valodā.
Nodarbības ilgums:
40- 50 minūtes, atbilstoši bērna spējām produktīvi darboties
Programmas mērķis:
Bērna attīstības diagnostika, individuālas nodarbības bērna kognitīvo, emocionālo un sociālo spēju attīstības veicināšana, atbilstoši bērna vecumam.
Programma paredzēta:
Bērniem no 3 līdz 10 gadu vecumam, kuriem ir nepieciešama palīdzība kognitīvo (uzmanība, uztvere, atmiņa, domāšana), emocionālo un sociālo spēju attīstības veicināšanā.
Programmā:
1. Neiropsiholoģiskā diagnostika- bērna attīstības tendenču izvērtēšanai (uzmanība, uztvere, atmiņa, domāšana).
2. Individuālas nodarbības, bērnam nepieciešamo iemaņu attīstības veicināšanai:
Vingrinājumi un spēles, kuras veicina bērna uzmanības, uztveres, atmiņas un domāšanas attīstību;
Spēļu un smilšu terapijas elementu izmantošana bērna kognitīvo, emocionālo un sociālo iemaņu attīstības veicināšanai;
Mākslas terapijas elementu izmantošana bērna radošo spēju veicināšanai;
Sīkās motorikas attīstību veicinošu vingrinājumu izmantošana;
Elpošanas pašregulācijas apmācība;
Līdzsvara, telpiskuma un laika mijsakarību izzināšanas un stabilizācijas veicināšana.
3. Individuālu rekomendāciju izstrāde:
Regulāras individuālas tikšanās ar bērna vecākiem (ik pēc 5-7nodarbībām), atpakaļsaiknes, bērna spēju attīstības dinamikas un turpmākās sadarbības nepieciešamības izvērtēšanai.
Ieteikumi vecākiem individuālā darba organizēšanā bērnam, ņemot vērā bērna patreizējās kognitīvās, emocionālās un sociālās adaptācijas spējas.