Sensomotorās korekcijas programma ir pielietojama no 5 gadu vecuma, ja vismaz 2 mēnešus, ir novērojami ne mazāk kā 3 no sekojošiem simptomiem, (pazīmēm):
- Autiskā spektra traucējumi;
- paaugstināta nogurdinātība;
- paaugstināts vai pazemināts muskuļu tonuss;
- uzmanības noturēšanas problēmas;
- hiper- vai hipo- aktivitāte;
- nagu graušana, matu virpināšana un raustīšana, bezmērķīga skraidīšana, skraidīšana pa apli, šūpošanās uz priekšu un atpakaļ, agrīnā masturbācija un onanēšana;
- somatiskās izpausmes - elpošanas ceļu saslimšanas, bronhiālā astma, alerģijas, sirds un asinsrites slimības, gastrīti, kuņģa čūla, sāpju izpausmes- locekļu, galvas, vēdera sāpes;
- ēšanas traucējumi;
- miega traucējumi;
- enurēzes, enkoprēzes;
- agrīna runas attīstība, runas attīstības traucējumi
- sīkās motorikas problēmas;
- vienkārši un ģeneralizēti tiki;
- sinkēzijas- kustības pavadošās darbības;
- emocionālās sfēras problēmas- nenoturīgs emocionālais fons;
- logoneirozes;
- elpošanas problēmas- sekla un virspusēja elpošana, elpas ievilkšana vārda vidū;
- visa ķermeņa izmantošana, runas procesu nodrošināšanā;
- veģetatīvās sistēmas problēmas: termoregulācijas problēmas- slikti panes karstumu vai aukstumu. Slikta dūša transporta līdzekļos, taktilo izjūtu izmaiņas- izmainīta ādas jūtība, sāpju slieksnis ir pazemināts vai paaugstināts;
- šķībi vai izbīdīti zobi;
- stājas problēmas;
- kinētiskās problēmas- nav plūstošu kustību, tās ir asas un punktveidīgas;
- hormonālie traucējumi;
- atmiņas izvēlīgums;
- zināšanu atveidošanas problēmas;
- laika un telpiskuma mijiedarbības traucējumi: bērni nespēj vai viņiem ir grūtības iemācīties noteikt laiku uz mehāniskā pulksteņa ciparnīcas, grūtības iemācīties gadalaikus, to secību, mēnešus, dienas;
- fragmentārs redzes uztveres lauks;
- telpiskuma izjūtu traucējumi- spoguļattēla uztvere, netiek skaidrībā ar kur atrodas priekšmets attiecībā pret citiem priekšmetiem: ap, zem, pār, pie, aiz...;
- bērns rakstot vai lasot grozās ap lapu, vai groza to. Reizēm kā izņēmuma gadījums ir kreiļi, ja rakstīšanai ir maz vietas un tā nav piemērota;
- runas aizture, skopa runa, mazs vārdu krājums, nespēja izteikt domas, grūtības piemeklēt vārdus;
- dislalija, disgrafija, dizartrija;
- iekšēji un ārēji notiekošo organisma procesu programmēšanas un kontroles problēmas;
- kontroles un paškontroles problēmas;
- domāšanas procesu, uzmanības koncentrēšanas un pārslēgšanās problēmas;
- emociomnālo procesu kontroles problēmas;
- BCT pazīmes.